Translate

Tuesday 14 February 2017

JURNAL
13 FEBRUARI 2017

       Saya mula mendengar bunyi jam berdering . Saya bangun melihat jam menunjukkan puku 6.45 pagi . Saya pergi mandi dan bersiap sedia dan meletakkan buku-buku ke dalam beg saya . Tepat pada pukul  7.30 saya beredar dari blik saya. Sebelum itusaya makan roti sebagai alas perut . Perhimpinan bermula pada pukul 8.00 pagi dan berakhir pada pukul 8.40 pagi . Dalam perhimpunan tersebut Dua orang abnag telah menyatakan  tentang pertandingan ragmi yang berjalan .

Di situ , Prof Dato' Dr Noriah berasa kagum atas seorang abang yang dapat memberi ucapan dalam bahas inggeris. Kerana semasa abang tersebut masuk Kolej Pemata dia tidak boleh bercakap bahasa inggeris . Setelah, perhimpunan saya kelas bahas inggeris . Di situ kami berbincang tentang tugasan yang diberi oleh Pn Noor Diana . Pada pukul 10.05 pagi saya ke dewan makan dan makan beberapa biji kuih dan ke kelas biologi . Di kelas Biologi pula tiada instruktor jadi saya membaca lebel yang terdapat dalam makmal tersebut. Pada pukul 11.10 pagi saya ke kelas perdagangan . Di, situ kami dapat mengenali Encik Kushyairi .

       Kami juga mendapat satu tugasan yang besar iaitu membuat satu perniagaan pada bulan 10 . Saya dan ahli kumpulan saya berbincang . Akhirnya kami mangambil keputusan untuk membuat fotografi. Pada pukul 12.35 saya ke bilik dan berehat . Pada pukul 5.00 petang saya ingin bermain badminton .Tetapi pada masa itu pula hujan mula menurun . Jadi saya ke bilik saya . Pada pukul6.45 saya mandi dan bersiap sedia untuk ke kelas moral  . Di kelas moral kami bermain beberapa permainan dan pada waktu prep pula saya membuat tugasan ang diberi . Pada pukul 10.45 malam saya ke bilik saya dan mula mengemas bilik dan mebuat kerja rumah saya dan saya tidur pada pukul 1.30 tengah malam .

No comments:

Post a Comment